19 juli 2006

Den där om bokslut ett

Jaha. Snart åker jag. Den tredje augusti. Tänkte köra en liten uppdaterare om vad jag hunnit med i år.

Kunna hålla in magen vid ståsex - jag har faktiskt inte haft sådär djävlamycket ståsex faktiskt, så jag kan inte påstå att jag fått öva. En eller två gånger i duschen. Och nån gång när jag var full, men då kändes det som att hålla in magen fick bli sekundärt, efter att kunna stå över huvudtaget.

Ha sex och hångel - åhjes! Har nästan haft mer sex nu än när jag var ihop med M. Jag sa till S att jag nästan önskar att jag hade en könssjukdom så att jag hade kunnat ge den till senaste killen. Fast då var jag full (och satt på tunnelbanan och folk kollade konstigt på mig, som om jag skojat om negrer, eller något).

Lära mig dansa sån där 20-talsdans (med fransar på kjolen och fjädrar i håret) - det minns jag inte ens att jag ville. Varför ville jag det? Jag har lärt mig sudoko istället. Och nästan att sluka eld (jag klarar av att släcka en tändsticka i munnen).

Franskalektioner - nej, men jag vet nu hur man bokar biljett på tyska, spanska, ryska, japanska, finska, norska, danska, engelska, franska och på kinesiska. I love my sommarjobb!

Klara alla mina kurser - jo.

Bo i Mexiko alternativt Tanzania alternativt Sydamerika - jo. Fast nu har jag fått en släng av "vill-inte-åka-sjukan". Vill verkligen inte. Är skiträdd för det. Har inte ens köpt någon resväska än.

Bli brun och gärna lite längre, bli snygg, kunna sjunga helt plötsligt (teckna går också för sig), bli rik, hitta en riktig skattkarta, hitta en skrattkarta, läsa alla böckerna i bokhyllan - nej. Inget av det. Fy fan, vad besviken jag är.

Köpa många fina skor - är lite besviken på mig själv. Jag har nog bara inhandlat ett fåtal. Runt 10 par. Inte likt mig.

Få många spontana presenter - jo. J: du är finast!

Få härliga vänner i klassen och inte vara ensam och stå och titta på alla som skrattar på rasten - Amanda är mitt hjärta!

Bli utbjuden på dejt - min Gud, ja!

Vill att någon säger till mig att jag är vacker (inte söt, för söt är man när man är fem) - senast igår.

Bli bjuden på en resa - om förorten - stan räknas, så... nej.

Få en kompis norr om Stockholm - mmmm. Jimmydarlingbabe!

Definitivt ansa mellan benen - ja, men det visade sig vara mindre lyckat. Det kliar satan.

Kunna argumentera ner någon på krogen - jo. Och på jobb ganska ofta. Hur kul som helst!

Slå någon hårt i skallen - nej. Jag tror inte att jag vill det längre. Jag vill nog bli snällare.

Ha någonstans att bo mellan april till september - djävla förortshelvete.

Göra något som jag inte trodde att jag skulle klara av - gör jag just nu. Men det är hemligt.

Vara nyförälskad - två gånger i vår. Lite lätt, så där.

Umgås mer med mina kompisar från Skåne - nej.

Inga kommentarer: