30 juli 2006

Den där om enkäten

Kära Veckorevyn har gjort en finfin enkät om Stockholmstjejers sexvanor, som senare publicerades i Stockholm City (enkäten, inte Stockholmstjejerna). Det är journalistik på hög nivå. Det är sådant man får lära sig på/i den rosa journalisthögskolan. Det är herre-Gud-så-nyskapande och jisses-så-oväntat. Som en käftsmäll. En lördagsnatt då man är för full för samtal och mumlar fram "as!" till närmaste bifftomat a.k.a dörrvakt.

Enkäten, som besvarades av ettusenfyrahundranitton personer och där nittitre procent var mellan femton och tjugisex, visade ett resultat som inte är något annat än bullskit.

Sjuttifem procent känner inga påtryckningar från omgivningen med att uttrycka sin sexualitet. Jag tror att någon råkade skriva dit "inga" av misstag, när enkäten var klar. För fan. Läppstift. Kortkort. Bananer. Mascara. Höga klackar. Push-up. Tryck-in. Håll-ut! Vad är det där för kass procentsats och djävla PK-svar? Jag blir påtryckt och intryckt som fan. Varje dag. Och det kan fan inte bara vara jag och tjugifyra till av hundra som känner det.

Fyra procent har blivit våldtagna. Det där är ju en så dum förbannad fråga att ha med i en enkät att det finns inte. Vet inte ens om jag orkar skriva mer. Läs fem poäng statistik/enkätformatering and the world will be a better place. Men fan. Jag vet inte. Blir bara sur. Fyra procent, mitt arsle, snarare fjorton. Släng in en enkät till förtiplusare och du får vända på fyran och ettan. Eller nej, mörkertalet kommer vara svart som solförmörkelsen 2002 då med.

Tjugi procent fejkar orgasm för att snabba på processen. Sextisex procent fejkar inte orgasm. Sextisex procent fejkar inte orgasm? Varje gång då, eller? Eller fejkar inte för att de får ändå? Eller fejkar inte, utan ligger där medan killen knullar skiten ur dem, kommer, rapar och går på toa för att tvätta av kuken och lämna könshår i tvättstället och på tvålen, som hon sen får tvätta och städa bort? Eller kommer de varenda förbannade djävla gång och slipper fejka för att de har en Starlet-lover?

Och de som inte kan/inte fått orgasm? Någonsin? Jag känner två. Ett öde värre än Sisyfos, enligt Aftonbladet. Var fan hamnar de i den här enkäten? I nån djävla gråzon?

Jag fejkar för fan hela tiden. Med hela inom "". Vem fan pallar med ett tretimmarsknull klockan fem på morgonen när man är rätt illamående, rummet snurrar och det egentligen var kompisen (hans, inte min) man var sugen på.

Fast det är klart, ibland orkar jag inte ens fejka.

5 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

men kära jenny. det kan vara så att jag är ensam procent som inte fejkar orgasm varje gång jag har sex, tycker inte heller det är ett problem (nästan aldrig faktisk, helt och håller superärligt) att jag inte kommer var gång. ok, ibland kan det vara skitnära och jag blir besviken. men varför fejka? det är väl ok att inte komma och att vara nöjd med det - och då menar jag inte att man ska nöja sig för det ska man aldrig men nog fan är jag nöjd med sex utan orgasm också.

vilket löjligt inlägg det blev :)
p&k

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Jenny sa...

Darlinglisa: Amenfan, ibland orkar man inte. Om man vet att det är en engångsgrej. Är det en flergångsknullkille så fejkar jag inte lika ofta, då får han jobba föratt. Och det låter som om jag fejkar oftaofta. Det gör jag nog i och för sig, men skit samma. Det är liksom inte skönt längre efter en viss tid, man vill bara sova och ligger och funderar på hur dags det egentligen var man började jobba dagen efter.

Och ibland kommer jag, men inte han. Och jag vänder mig om för att sova. Jag tror inte att det finns något som irriterar killar så mycket som det. Get over it, in i duschen och tillfredsställd dig själv, för fan, jag vill sova! Plus att det inte brukar vara några problem att lämna tjejen sådär.

Det jag egentligen skulle säga är att oftast är det "nog finns det mål och mening i vår färd -
men det är vägen, som är mödan värd." Sexet är oftast bättre än kommandet.

Anonym sa...

du får förlåta moi för att när jag tänker sex så är det just nu inte engångsknullen jag har i sinnet. de var sällan lyckade, kanske just för att...

på tal om poesin i ditt inlägg träffade jag vår gamle litt-lärare mattias på en fest förra helgen, hoho! han var lika fantastisk som vanligt, jag skulle faktiskt kunna gifta mig med honom, fast nu jobbar han på gleerups...

puss