20 september 2006

Den där om att allt är om dem

Dem. Såklart. Det handlar alltid om dem. Jag ser honom över dansgolvet och ler. Och ler och går fram till honom och han ler. Han ler och möter mig. Och han pussar mig på pannan och är vacker. Och han ler. Och självklart är han problem. Såklart. Och självklart säger min kompis att han är problem. Såklart. Hon säger att det alltid är massor av tjejer runt honom. Såklart.

Och när han är på väg ut till sin bil för att hämta pengar tränger en tjej in honom i ett hörn och kysser honom så klart som om det vore självklart och hans kompisar ser det och kommer fram till mig och jag säger till dem att låta mig vara ifred och går in pa toaletten och gömmer mig som ett skadat djur och får ett sms av honom där han ber mig att inte lämna honom och jag svarar att jo, för att han kommer bara att krossa mitt hjärta såklart för det är så de gör. För jag blir kär en gång om dagen och får mitt hjärta krossat lika ofta som jag krossar hjärtan och det är så självklart.

Han kommer fram till mig och han lovar att han kan lova att lova, sådär självklart, att inte skada mitt hjärta och ber mig flytta till Italien med honom och jag är självklart full, sådär full att man berättar för folk att man är full och de svarar "jag vet" och man hatar sig själv for att man är sa full, men de mer för att de bekräftar det. Och aldrig tidigare har jag haft ett allvarligt samtal så tidigt med någon och aldrig tidigare har någon bekräftat mig så tidigt och vi förstår varandra och sager samma saker samtidigt och vi missförstar varandra hela tiden och han sager förlat och jag mumlar och tala i tungor sa att jag förstar. Och han. Honom. Alltid. Saklart. Allt är om dem.

De som krossar mitt hjärta.

3 kommentarer:

Blancaflor sa...

Ja det finns vissa som man med all säkerhet vet kommer att krossa ens hjärta. Men samtidigt är det omöjligt att säga nej och dra sig ur i tid. Italien?

Anonym sa...

Hej gumman!

Det verkar ändå som att du har det bra, och det glädjer mig massor! Jo du italienare!!! Jävlar vilka vackra ord de kan säga, men handlingen följer inte alltid ordet även om de menar det. Nej jag ska inte generalisera nu! Usch på mig. Här är det bra, mkt att göra och förbereda för RESAN!!!

Pussar på dig sötis/Elin

Jenny sa...

Blancaflor: Han haller pa att flytta dit.