05 september 2006

Den där om att vara exotisk

Jag är exotisk. Här. Det ar en väldigt märklig känsla att killar vill knulla upp en mot väggen bara på grund av att jag pratar svenska. Och flickor vill vara din kompis och bjuda hem dig till sina foräldrar och gärna visa upp dig för halva släkten och saga "här har ni en europé!"

De har ingen koll på var Sverige ligger eller vad fan det är, men en europé ar en europé ar en europé.

Jag gillar att vara exotisk. Det är som när jag bodde i Stockholm och folk gick igång på att jag pratade skanska.

I och för sig - jag har hånglat med killar för att de pratat göteborgska, så varför inte?

4 kommentarer:

mitt fyrverkeri sa...

jag tänkte först skriva att jag också vill vara där och vara exotisk, tills jag läste att det finns folk som går igång på skånskor i stockholm. du kanske kan ge mig en karta...?

Anonym sa...

ha ha ha
min kompis hatar Göteborska, men tog hem en kille, som pratade göteborska, för att han var snygg, men fick be honom hålla käften, för hon tyckte det var så avtändande

ikka sa...

när jag bodde i Östeuropa ett tag så tyckte de att jag var blond. Jag? Blond? Det var galet härligt. (allt hångel som det resulterade i)

Jenny sa...

Maza: Men... det skedde ganska frekvent att folk ville pussas, for att jag var skanska. Prova Soder.

Ikka: We do love hangel!