05 september 2006

Den där om el parriada

Vi blev inbjudna pa grillfest - BBQ - una parriada i fredags. Pa mexikanska grillfester ater man kott. Och kott. Och kott. Och lime.

Jag satt mellan tva mexikanare som pratade sa snabbt att jag knappt uppfattade vad de sa och mitt i allt ringde mamma och jag hade tappat mina svenska ord. Efter ett tag hittade jag dem nagonstans bakom all tequila och lime och mexikanarna hade valdigt roligt at ordet "regnar".

Salsan var extra svag for att vi var dar och jag underholl ett tjugotal mexikanare med att forsoka lara dem "helan gar". Lagom till efterratten (nagon kaka. Med lime.) oppnade sig himmelen och en av mexikanarna tvingade mig att dansa salsa i regnet. Jag berattade om att om jag varit hemma i Sverige hade jag antagligen varit pa en kraftskiva just nu, och han fragade vad det var. "Som det har, ungefar" svarade jag och han log och snurrade mig runtruntrunt.

4 kommentarer:

Chris sa...

"ungefär som det här", så underbart. vi är alla lika, lika exotiska i olika delar av världen. du tillhör dem som är exotiska var de än går.

Anonym sa...

Sweet darling! Vart tar fotona vägen? Dom från häftiga huset och turen med underbara båten?

Jenny sa...

Bada: Kameran ar stulen. Nykop idag.

jimmyroq sa...

Bra att:
...historien med lime i ölen blev utredd.
...att du ska köpa ny kamera. Håll i den. Kunde du inte fått mp3-spelaren stulen istället? Den var ju mest besvär med ändå vill jag minnas?