23 augusti 2011

Den där om hur det gick på tentan

Jag vaknar och frågar Stolte mannen hur jag luktar egentligen. Han vet inte. För nu har vi bott ute på landet ett tag och här finns ingen dusch. Jag tvångsbadade i havet för två dagar sedan, men efter det har vi mest... fiskat och pluggat.

Jag åker tåg in till Stockholm. Det är dags att skriva den där tentan. En timme senare gråter jag i luren med Stolte mannen på andra sidan. Jag missade den. Tentan. Med tio minuter.

Jag kommer tidigt till skolan, en timme tidigare för jag vill ha lite tid att uppdatera det jag skrivit. Få in det sista. Köper en te och sätter mig i tysta salen, sen reser jag på mig igen och tänker att jag ska gå och kolla var salen där jag ska skriva tentan egentligen är. På dörren står att tentan är klockan nio, nu är klockan tio över och ingen släpps in efter klockan nio.

Jag kollar mina e-mail. Där står att tentan ska börja klockan tio. Jag hittar en tentavakt som berättar för mig att tio börjar tentorna på sommaren, eftersom det är höst nu börjar tentorna klockan nio. De bytte tid igår.

Så jag gråter. För hela semestern har jag nä, jag måste plugga! när folk vill dricka öl och spela kubb. Som jag kämpat för det här. På riktigt kämpat. Inte låtsaskämpat för syns skull, som jag oftast gör. Stolte mannen klappar mig över kinden och säger att jag kommer att ta det i januari. I januari kommer jag kicka arlse. Jag vänder mig mot honom och frågar om han inte tror att jag kommer vara upptagen då. Han svarar nej, vadå? De låter säkert dig gå ifrån några timmar. Jag skrattar åt honom. Mitt i den här jävla skiten så blir det kul att vi fortfarande kan glömma bort att vi ska bli föräldrar i januari.

Nu ska jag ha min semester sen ska mitt universitet få sig ett eget litet helvete.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Näe vad orättvist, vad arg jag blir!
Nu är det höst så då börjar alla tentor 9 och det ska alla veta. Hur korkat är inte det när man dessutom har ett mail som säger att man ska skriva kl 10.
På dem bara!

/Lilla K

egoistiska egon sa...

Men va fan? Informera verkar inte vara aktuellt eller? Åh så sur JAG blir. Idioter. Kram!

Linda sa...

Nämen herregud va nedrigt! Hoppas du kan ladda om när det är så mycket annat i januari.
Det måste gå vägen! Jag håller tummarna hårt i alla fall.

inte skyldig sa...

Ge dem ett riktigt helvete. Så där kan man faktiskt inte hålla på. Fasiken Jenny, vilka idioter.

Magpie sa...

äsch, sitter här och blir riktigt sympati-arg! Kan du inte få upprättelse på nått sätt? I alla fall, har precis börjat läsa din blogg och jag gillar den en massa.

Johanna sa...

Man vad FAEN? Om det står tio i mailet till och med?! Du bara måste ju få skriva den under de kommande dagarna med en helt egen tentavakt, annars är de ju helt knäppa.

*också sympatiarg*

Haren sa...

Mäh, det där får de ju lösa. Så uselt av dem.

anydaynow sa...

Men fy vad arg jag blir av att läsa det här!! Tycker du borde ha goda chanser att få sitta tidigare än januari. Det lär väl vara andra som också var felinformerade? Stå på dig!

Emma sa...

Det är klart att du måste få skriva den nu om du vill. Det är ju de som klantat till det, inte du! Håller tummarna!

Linda R sa...

Det där måste de ju lösa! Verkar ju helt vansinnigt!!!

Christel sa...

Nä, fy fan vad surt. Går det inte att ordna att du får skriva den innan januari? Att föda barn känns ju som en giltig ursäkt till att inte kunna skriva vid den ordinarie tiden.

Jenny sa...

Jag ska försöka fixa. Måste bara få semestra klart först...