28 juli 2012

Den där om dagens semesteronani




Vi semesteronanerar och lägger upp bilder för världen att se. Och ändå vet ni inte, kanske var det så att jag tappade telefonen i den där jävla bäcken. Kanske bråkade vi så mycket på den där sista bilden att det är därför jag går några steg bakom resten av min familj. Kanske fick Fimpen smaka på våfflan och fick efter det diarré det fanns miljontals mygg kaffet kostade femtio spänn koppen solen gick i moln precis när vi skulle bada jag fick ryggskott av att sitta på en filt på gräset. Saker ni aldrig får veta. Ni får bara onanin, den där när jag alltid kommer på slutet.

3 kommentarer:

Jenny M sa...

Vad härligt gemytligt det ser ut på bilderna ändå, oavsett vad som egentligen skedde. Och så stor han blivit din son. :-) Och de där våfflorna ser ju galet goda ut!

Johanna sa...

Hehe sådär är det ju. Det går inte att visa allt, för ofta har man ju andra människor att ta hänsyn till också. Vore kanske lättare, men tråkigare, att blogga helt anonymt. Jag tänker att det måste få vara okej ibland att det blir lite idyll i bloggen fastän man kanske inte var helt lycklig hela tiden.

En annan dag skriver man om det där som var jobbigt eller det där som gjorde en ledsen, en annan dag när det passar bättre.

Det får vara okej helt enkelt. Det man visar är inte ljug även om det inte är HELA sanningen.

Cim sa...

Tack, tack, tack för att din blogg är så mycket mer än fotoonani och idyll! Såhär i semestertider har jag bara fått en överdos inne på alla bloggar och inne på fejan, vilket resulterat i att jag själv nästan har slutat ta foto.